שאל את הרב

התחלתי להתכתב בוואטסאפ עם בנים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/06/15 08:56 ט בתמוז התשעה

שאלה

היי... יש לי בעיה... אני ממש מבולבלת. אני מבולבלת בגלל כל מה שקרה לי בשנה האחרונה... אני אתחיל מהתחלה. כל החיים שלי הייתי במוסדות לבנות בלבד, החל מגן חובה ועד לשנה הזאת (כיתה ט׳, עולה לי׳) ומעולם לא הייתה לי בעיה עם זה ולא הרגשתי שקשר עם בנים זה משהו שחסר לי. עד כיתה ו׳ הייתי בבית ספר חרדי והייתי ממש מנותקת. לאחר מכן עברתי לאולפנה ממלכתית דתית ופשוט הייתי בשוק שבנות מדברות עם בנים. השנה עברתי לבית ספר חדש לפנימייה והייתי אצל כמה בנות בבית שלהן ובסניף ופתאום בנים דיברו איתי! זה היה לי ממש שונה ולא רגיל אבל באמת שהיה לי כיף כי זה דבר אחר ממה שהייתי רגילה... עכשיו אני מדברת עם כמה מהסניף של חברה שלי בווטסאפ והם ממש נחמדים אליי. הבעיה היא שאני לא יודעת איך להגיב במקרה שידברו איתי על נושאים כמו חברות או מין... אני לא בשלה לקשרים מהסוג הזה... להמשיך לדבר איתם או שזה בטוח יגיע למקום כזה??? אני לא יודעת מה לעשות!

תשובה

שלום לשואלת היקרה וסליחה על העיכוב במענה.

את מספרת על קשר שהתחלת ליצור (בצורה מצומצמת) עם בנים ואת תוהה לגבי מה שעלול לקרות.

אני רוצה קצת להסתכל בצורה רחבה על הענין.

תראי, הגיל שלך הוא באמת הגיל שבו ההתענינות עם בנים 'עולה דרגה'. עד אז הם מן 'יצורים' שבכלל לא קשורים ועכשיו לאט לאט הם משהו או יותר נכון 'מישהו' שאפשר לדבר איתו, אפשר לצחוק איתו, שזה כיף שהוא נחמד אלייך וכן הלאה.

הגילוי הזה הוא די 'מרעיש' והוא ודאי 'מרגש' ו'כיף' וכל המילים הנחמדות האלו. זה בסדר גמור שאת מרגישה כך - זה טבעי והגיוני

השאלה היא - מה הלאה. בהחלט יתכן שהם ידברו על נושאים יותר 'רגישים' אבל יכול להיות בהחלט שלא. בכל אופן, רמת הקשר שלך עם בני המין השני נתןנה לבחירתך. ככל שהקשר מעמיק, מרגישים יותר כיף ויותר 'חיזוקים חיוביים' אבל יש לזה גם מחירים כאלו ואחרים, אפשר להשאב לכל מיני התלבטויות ותהיות ועוד ועוד, ויש גם איזה 'יצר הרע' שגם הוא אוהב להיות נכח בכל זה..

לכן, את צריכה לקבוע לעצמך את הגבולות שלך - לשים לב - מה עושה לך טוב ומה לא. איזה 'כיף' הוא בעצם משהו 'זמני' ואיזה 'ויתור' נותן סיפוק מאד גדול של התגברות וכן הלאה. זהו מסלול לא פשוט, אבל הוא מאד מאד תורם ומסייע לבניית האישיות

ברכה והצלחה

טוביה
tsbias1@gmail.com

כתבות נוספות