שאלה
אני נשואה 5 שנים, יש לי ילד בן 3 וחצי,
לאחרונה חוויתי הריון מחוץ לרחם ,
אנחנו רוצים שוב לנסות להיכנס להריון ורציתי להתחיל במצוות מקווה,
אני מפחדת מצלילה, יש לי פחד להכניס ראש לתוך המים, זה גורם לי ללחץ באוזניים ולסחרחורות, זאת אחת הסיבות שעד היום לא הלכתי כי לפני החתונה חטפתי סחרחורות מהמים ולחץ, בכיתי המון כי הרגשתי שטבעתי.
מה ניתן לעשות? האם אפשר לטבול לבד? האם אפשר להכניס כמה שאפשר לא כולל כל הראש כולו למים וזה יחשב?
האם טבילה יכולה להיות בים במקום במקווה?
תשובה
שלום
ישר כחך על ההחלטה הנכונה.
טבילה לבד או בים יש בכך כמה בעיות, במיוחד אם עושים כן בקביעות. ודאי אסור לטבול כשמעט מהראש מחוץ למים.
לכן תטבלי עם אשה שתכנס איתך למים במקווה, היא תסייע לך בכל השלבים בעדינות ובקצב שלך.
לשם כך שוחחי עם הבלנית ובקשי סיוע והפניה למישהי שתוכל בתשלום לעזור לך. אם היא אינה יכולה לסייע, צרי קשר עם מכון פועה שם עוסקים בפתרונות.
בהצלחה