שאלה
לכבוד הרב שרלו שלום,
אנחנו מאוד רוצים את השם "אדיר" לבננו שאמור להיוולד בע"ה בקרוב. אנחנו מתחברים לשם הזה מהמון סיבות. אחד מהם הוא המשאלה שהוא יהיה אדיר בכל מעשיו וכל פעולו יאדיר את שם ה'. לאחרונה מקננת בי תחושה שמה יש בשם זה מן היהירות. כלומר, כאילו אנו מכריזים מראש שבננו הוא אדיר. האם יש משהו בתחושות אלו? האם אתה רואה איזושהי בעיתיות בקריאה בשם זה?
תודה.
תשובה
שלום וברכה
אינני חושב שהשם הזה מביע שחצנות דווקא.
אתם לא אומרים בשם הזה כי הילד הוא "אדיר", אלא כי אתם רוצים להטמיע את הרעיון של "אדיר" בשמו.
וכמובן, לזכור היטב כי את עולמו של הילד יקבעו החינוך והאהבה שתעניקו לו, והיחסים ביניכם, ולא שמו...
כל טוב