שאלה
בזמן האחרון אני מרגיש מן תיסכול כזה, שאינני מסוגל לראות את הטוב שבי ואת הטוב שבאחרים .
אני מרגיש בתוכי פשוט זיוף, תחושה שאחרים תופסים ממני הרבה . אך בעצם למעשה, הם אינם יודעים מי אני באמת ,מה המחשבות ומה הדברים שמתחוללים בי בפנים ! אני מרגיש שאת הטוב שהם רואים הם לא רואים נכון . וזה יוצר עוד יותר תיסכול .
אשמח לעזרה
תשובה
לק"י
שלום לך!
אני מאוד מבין את השאלה שלך ואני חושב שבשלב כזה או אחר בחיינו אנחנו נמצאים באותה צומת שאתה מתאר במה שאתה כותב.
אני לא בטוח מה תחשוב על מה אני אומר, כי בסוף אותם אנשים שאתה מתאר הם אנשים שאולי רואים אותך ומכירים אותך.
ואני? אני מכיר את אותך מהשאלה אז במובן מסוים אני אובייקטיבי, אך מצד שני לא ואני לא אחביא את מה שאני חושב.
אני חושב שאתה טוב! אני חושב שאם כולם חשובים את זה עליך זה לא סתם!
יכול להיות שאתה מרגיש שזה מזויף וזה לא מי שאתה – אבל אי אפשר לומר שאתה מצליח להחביא את זה בצורה כזו שכולם רואים שקר.
בינינו, אני מאמין שאתה לא מנסה לשקר את החברה, ככה שאני באמת חושב שאם אומרים עליך דברים טובים אז יש פה משהו שיש בו אמת.
אז למה הרגשות האלו? מה הן לא אמיתיות?
הן שיא האמיתיות.
קצת מבולבל, נכון? אז נסביר.
אתה באמת מכיר את מה שבתוכך כמוך ואף אחד לא יכול לחלוק עליך, אבל השאלה באיזה עין אתה מסתכל על זה.
אמרת שאת לא מצליח לראות את הטוב שבך – זה אולי המפתח.
למה אתה לא מצליח? לכאורה אם היית מסתכל ורואה את הטוב שבך אז הכל בסדר, לא?
אני לא אומר שאתה לא רואה את הטוב – השאלה על מה אנחנו שמים את הדגש.
האם מה שהם אומרים הוא לא נכון? האם אין לזה תימוכין וסימוכין?
בוודאי שכן.
מה שגורם לך לשלול את זה הוא כי אתה רואה את הפגמים והזיופים שבך, לפי מה שאתה אומר.
איך מתמודדים עם זה?
בוחרים להסתכל על הקשיים מתוך רצון להשתפר.
במקום להסתכל כדי לקבוע מה המצב אצלנו, להסתכל על זה כמשהו שמחפש איך להשתפר.
זה בעצם מה שעושים נכון עם היצר.
יש יצר שאיך שרואים את זה מנסה להחליש אותך מכל הטוב שבך ומראה לך פגמים ואומר שאתה מזויף וכל הטוב שמייחסים לך הוא לא לך.
היצר בעצם מנסה לרומם אותך ולהראות לך את מה שעדין חסר בשביל שתתקדם, בשביל שתגיע למדרגה היותר גבוהה.
אני יודע שזה אולי לא פותר את כל התסכול, אבל זה כן נותן מבט אחר.
יש פה ענין גם של סיגול עין טובה שאפשר לתת לו קצת יותר מקום ואולי זה יפתור את התסכול.
אי עושים את זה?
אם תרצה נרחיב על זה במייל פרטי.
מקווה שהדברים עזרו וכיוונו אותך למקום שיעזור לך עם התסכול – אם לא נשמח לדעת.
אם יש עוד שאלות בנושא זה או בנושאים אחרים – תרגיש חופשי לפנות ולשאול.
הרבה הצלחה!
נתנאל
netanelweil@gmail.com