שאל את הרב

איך לשכוח ממנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/06/15 14:40 ה בתמוז התשעה

שאלה

טוב אז ככה, יש לי ידיד טוב שרק בזמן האחרון התחברנו , הוא סיפר לי שיש לו חברה ולמרות שיש לו חברה הוא אחד כזה שעובר מבת לבת ומתנהג כאילו אין לו חברה וגם בגלל שהוא נראה טוב , הבנות נמרחות עליו ובאמת רוצות תמיד להיות בקירבתו...

ככל שאני והוא מתקרבים ומדברים על דברים אישיים או שאנחנו נפגשים אזז הרגשות שלי כלפיו מתחזקים וכשאני רואה אותו עם חברה שלו או עם בנות אחרות קשה לי, ואני רואה שזה רק מזיק לי...

אני רוצה לשכוח ממנו לגמרי אבל לא להתרחק ממנו ולנתק קשר ... מה אני יכולה לעשות? איך לשלוט ברגשות האלה?? אני באמת מאמינה שהכל בראש שלי ואני יכולה לשלוט בזה אם אני רוצה אבל אני לא מצליחה לשלוט בזה

תשובה


שלום לך!

קודם כל, דעי לך שהדילמה שאת מציגה מטרידה אנשים נוספים, בגילאים שונים. הצגת פה שאלה מהותית הקשורה ליצירת קשר שוודאי מעסיקה רבים. חשוב לי להגיד שזה ממש מרגש שאת נכונה לשאול שאלה כזו, ושאת מעוניינת ביצירת שינוי בעניין אישי ורגיש שכזה. זו עוצמה ומודעות עצמית גדולה ויכולת להקשיב לעצמך, ולהסיר לחצים חברתיים. דעי לך שזו כבר התחלה מדהימה בשביל לחולל שינוי בקשר. אשרייך!


ברשותך, אנסה לנסח את הדילמה שהצגת באופן נוסף: הכרת בחור וכעת הקשר מתחיל להתפתח, אך במקביל את יודעת שהוא נמצא בקשר עם בנות נוספות וזה מפריע לך ומזיק לך. לכן, מצד אחד את רוצה לנתק את הקשר כי הוא מתנהל באופן שלא נכון עבורך ומצד שני, יש שם משהו בקשר איתו שכן נעים לך ואת אולי מפחדת להפסיד אותו. אז מה לעשות?
הצגת פה שאלה משמעותית. אנסה להציג מחשבות בעניין, שאולי יעזרו לך להחליט מה לעשות.


[לשמור על עצמך- זה הכוח שלך!]
מעל הכל, חשוב לי לומר לך שהנכונות לך לבנות קשר שמבוסס על אמון הדדי, מלמדת על גדולה ורצון לשמור על עצמך. זה מרגש לראות זאת בין המילים. אולי כעת יש לך תחושה שהרצון שלך לשמור על עצמך ירחיק אותך מהחבר´ה. אבל בפועל, גם אם זה לא נראה לך, הם יעריכו אותך. זאת, בזכות העובדה שאת שומרת על עצמך ועל כבודך...


[נאמנות]
לפי מה שתיארת מדובר בבחור שקצת לא מצליח להיות נאמן לבחורה אחת, הוא הולך מאחת לאחת מעורר את הרגש אצלה ולא נאמן לה. בין התכונות החשובות של קשר היא הנאמנות. כדי לבנות קשר חשוב שתהיה נכונות לנאמנות. הנכונות להתמסר ולא לשחק... מדובר בבני אדם ולא בקלפים שמחליפים כל פעם כשמתחשק. אם באמת רוצים בקשר שטוב עבור השניים כדאי להתמסר. אחרת, לא זוכים באמת לפגוש אחד בשני ואז אי אפשר להחליט באמת אם הקשר טוב ונכון עבורינו או לא. אם מתקשים להיות בנאמנות, זה יכול לפגוע בך כפי שאת מציינת. לכן הנאמנות היא לא דרישה מוגזמת אלא לגיטימית וראויה מאוד..:)


[לעשות דברים שאת אוהבת]
קשר כלשהו וכמובן קשר עם בחור זה דבר שממלא אותנו. נותן לנו תחושת שייכות, קרבה ואהבה. לפעמים מתלבטים בנוגע לקשר מסוים לא בגלל שיש בו משהו שמשמעותי עבורי, אלא בגלל שאם יסתיים הקשר אז "ארגיש לא רצויה", "אשתעמם בבית". האמירות האלה מובנות, אבל יש להן פתרון יותר טוב מאשר להמשיך בקשר שלא טוב עבורי. הפתרון האפשרי הוא להשקיע בעצמי. לעשות דברים שאני אוהבת. להשקיע בכישרונות שלי (ציור, נגינה, איפור וכ"ו), ביכולות שלי ולתת מעצמי לסביבה בהתנדבויות מגוונות. באופן הזה תצליחי למלא את זמנך בדברים שאת אוהבת ותפגשי בכוחות והעוצמות שלך ותראי שאת שווה הרבה יותר ומגיע לך קשר שיש בו נאמנות.


[לדבר על זה]
אם את מרגישה שיש משהו טוב בקשר שלך עם הבחור, נדמה לי שכדאי לדבר איתו על זה.. ולא לשמור בבטן ולצפות שהוא יבין. יכול להיות שהוא אפילו יעריך את זה שתאמרי לו שאת מעוניינת בנאמנות וחשוב לך שהוא יתמסר. אם הוא יזלזל אז תביני שהוא כנראה לא ראוי לך, ומגיע לך משהו הרבה יותר טוב, כי את בחורה רצינית עם רצונות בוגרים. ואם הוא יבין אותך, אז כדאי להמשיך לדבר על זה ולראות אולי בזכות השיח ישתנו דברים לטובה, ואז הקשר יהיה טוב יותר. וכמובן תצטרכי להמשיך לבחון לבדוק, ותמיד להיות נאמנה לרצונות הגדולים שלך. לא להתבלבל מלחצים חברתיים ..


[קח אותו לאט את הזמן]
מקסימה, כל מה שתחליטי לכאן או לכאן, ידרוש זמן. שינוי בחיים לוקח זמן. לכן חשוב שתהיי רגישה כלפי עצמך ותני לך את הזמן. זה באמת קשה להתנתק רגשית מקשר. לאט לאט תעשי דברים שאת אוהבת ותתמלאי ותצליחי להמשיך הלאה. ואם תחליטי שאת רוצה לנסות לדבר איתו על זה, שוב, תהיי רגישה ותביני ששינויים לא קורים ביום אחד. לאט לאט והם נהיים משמעותיים.


בע"ה, יש בך את הכוחות לבחור מה לעשות.. אבל לא לוותר על עיקרון הנאמנות בקשר, את בחורה מיוחדת ולא "קלף" שמחליפים.. יש עלייך! תעריכי את עצמך וכמו מראה יעריכו אותך! "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם". בהצלחה.
אם תרצי להמשיך לשוחח מוזמנת באתר או במייל שלי shirtehori@gmail.com

שיר

כתבות נוספות