שאל את הרב

נטילת ידיים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/06/15 22:52 ד בתמוז התשעה

שאלה

כבוד הרב שלום,

1. האם מותר ליטול נטילת ידיים של בוקר בשירותים?

2. האם מותר ליטול נטילת ידיים אחרי שירותים בשירותים?

3. בהנחה שאסור ליטול בשירותים, אם אני נמצאת במקום שקצת מסובך/לא נעים בו ללכת לכיור שהוא לא בשירותים, האם מותר במקרה כזה ליטול בשירותים?

4. בשירותים ציבוריים יש הרבה פעמים חדר ובתוכו תאי שירותים. האם החדר נחשב חלק מהשירותים לצורכי ברכות/נטילת ידיים?

תודה רבה.

תשובה

שלום

א. כשאין ברירה אחרת
ב. כשאין ברירה אחרת
ג. מותר, ובלבד שהם נקיים
ד. בשירותים ציבוריים יש טינופת רבה, ועל כן כל המתחם הצמוד לביה"כ נחשב חלק מהשירותים עצמם ואין ליטול בו

כל טוב

כתבות נוספות