שאלה
שלום לכב' הרב,
ראיתי בספר "שמירת שבת כהלכתה" כי אסור לערבב דבש וגבינה בשבת משום איסור לישה?
1. האם מותר לערבב סילאן ויוגורט עם גרנולה?
2. במידה ואסור, האם הוצאת רכיב אחד מן השלושה דלעיל מותרת?
3. האם יש הגבלות לערבוב דגני בקר (דליפקאן או אגוז) ביוגורט?
רוב תודות
תשובה
שלום וברכה
אני מכיר את פסיקת בעל השמירת שבת כהלכתה בנושא זה, אולם היא נראית בעיני תמוהה.
לישה היא הפיכה של מוצק לעיסה, וזה לא מה שקורה בדבש וגבינה, ששניהם אינם פרודים.
ועל כן, מותר לענ"ד לערבב את כל העירבובים שהצעת למטה.
מעבר לכל זה, זו דרך אכילה ולא דרך לישה.
כל טוב ושבת שלום