שאל את הרב

שם האדם והשקפתו

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 19/06/15 17:29 ב בתמוז התשעה

שאלה

שלום רבינו . לגבי שם האדם אומרים שהוא המהות ומשקף את ייעודו של האדם .

מה דעתך על השם נוי לגבר ? ( לפי המקורות שידועים לך) ובכלל למה יש גברים שנקראים על שם זה. האם זה טוב? ( האם מותר לקרוא לילד בשם נוי אם כן איזה תכונות אופייניות לשם זה )

זה שם טוב?

האם השם נוי מורה על התעסקות ביופי ?

שם שמצביע על יופי שזה ההפך מכיעור. מותר לגבר להתייפות לפי התורה? ( האם השם הזה נשי?

תודה.

תשובה

שלום

על אף שנוי הוא בהטיית זכר בעברית, נהגו לקרוא כך לנשים בעיקר בימינו, ולפיכך יש להמנע מלקרוא כך לגבר.

נוי אינו רק במשמעות אסטטיקה, אלא גם פאר והבעה של תוכן עמוק יותר, כנויו של עולם

כל טוב

כתבות נוספות