שאל את הרב

בשר וחלב

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 19/06/15 14:26 ב בתמוז התשעה

שאלה

שלום , רציתי לדעת מה עליי לעשות ..

אז ככה אני ממתין בן בשר לחלב 6 שעות..

הבעיה היא שזה מאוד קשה לי והגעתי למצב שאני לא אוכל בשר בצהריים יותר רק בערב, כי אני מרגיש שאני בנסיון כי כל פעם בצהריים שאני אוכל בשר , כל הדברים החלבים 'קופצים' לי לראש ואני מאוד מתפתה לאכול אז אני פשוט מעדיף לא לאכול בשר..

העניין הגדול הוא שלפי העדות של ההורים שלי אני לא מחויב כלל לשמור בכלל 6 שעות (ההורים שלי אבא אשכנזי , ואמא תמניה ולפי ההלכה בדקתי ושניהם מחויבים ב- 3 שעות) , אבל בעיקרון לפני כמה שנים פשוט כולנו שמרנו 6 שעות וגם אני...

יש אפשרות שאני אוכל לחזור ולשמור 3 שעות ?

תשובה

שלום

הספרדים נוהגים שש שעות או חמש שעות ומעט, וזהו עיקר הדין עבורם.
האשכנזים מעיקר הדין ממתינים שעה כחומרא. אך נהגו כדברי רמ"א להמתין גם הם כספרדים.
יש שנהגו להמתין שלוש שעות כהבנה מסויימת בראשונים, אולם ראוי להמתין כשש שעות.
המשפחה צריכה לנהוג כאביך, והוא כמנהג אביו. יש לברר מה נהגו ולהמשיך בכך.
אם נהגו שלוש שעות בבית אביך, ואתה רואה שאם תנהג כשש תיפול בכך, אזי מותר להקל לשמור שלוש כמנהג אביך. וכשתתגבר על תאוות האכילה עם השנים, תקפיד כשש שעות.

כל טוב

כתבות נוספות