שאלה
אם אני רגיל לקדש בשבת ויום טוב על מיץ ענבים או יין זול (לדוגמה: במחיר של 10$ לבקבוק), האם מותר לי לקנות יין יקר (לדוגמה של 70 דולר), ולשלם 60 דולר ממעות מעשר?
האם אומרים שזה הידור מצוה יותר מההידור הרגיל שלא מחוייבים בו, וההידור הוא לקדש על יין מעולה, ולענג את השבת, והיין הזה הוא יותר מעולה. או אומרים שיש בזה משום הנאת עצמי (ולמען האמת האם אינו מצוה לענג את עצמו ביום השבת?)
תשובה
שלום וברכה
מעשר כספים מותר להוציא על דבר שהוא מצווה, ושהוא לא היה נעשה בלי שהיה כסף של מעשר כספים.
על כן, לכאורה, ניתן לעשות זאת.
אולם, בשל העובדה כי מדובר בהעמדת המצווה של עונג שבת וגדולת הקידוש מול נתינת צדקה לעניים - נראה לי כי לא יהיה נכון לעשות כך.
כל טוב