שאלה
שלום כבוד הרב,
כחלק מההתחזקות שלי אני רוצה ללמוד תורה ועושה כל שביכולתי עם האמצעים שלי כרגע.. אבל יש בי ספקות האם מה שאני עושה הוא "לימוד תורה" באמת ולכן באתי לשאול אותך.
1.האם לשמוע שיעורים באינטרנט מרבנים נחשב לימוד?
2.קניתי ספר הלכות קיצור שולחן ערוך ועוד ספר הלכות לשון הרע ואני קורא בהם לעיתים, האם זה לימוד תורה?
3. איזה ספרים מבוארים לרמה של מתחיל אוכל לקנות כדי ללמוד מהם תורה בכל נושא משניות, גמרא, פרקי אבות.. או שזה משהו שרק בשלב של לימוד בישיבה אפשר ללמוד.
4. מזה בדיוק שניים מקרא ואחד תרגום, שמעתי שיש חובה ללמוד את זה בכל שבת ורציתי לדעת מזה ומאיפה ניתן ללמוד?
תודה רבה
תשובה
בס"ד
שלום רב,
לימוד תורה מתקיים בכך שאדם רוצה בלב תמים למלא את עצמו בדבר ד'.
כל יהודי צריך למצוא מה הדרך שלו להתחבר לדבר ד':
אפשר בתנ"ך, במשנה, בגמרא, בהלכה, באגדה, במוסר, בקבלה, באמונה, בחסידות...
הקב"ה מעריך את העמל בתורה יותר מאשר את ההשגים: כמה אתה מתאמץ, כמה אתה לומד בלב שלם...
גם הכלים לא מהותיים: בספר, בחוברת, בקלטת, ברשת, בבית מדרש עם חבר או בשיעור עם רב - כל אחד ימצא את מה שמדבר אל ליבו.
גם בספרים, צריך למצוא את הספר שנכון לך!
יש היום המון ספרים מבוארים בפירושים מצויינים לכל נושא: תנ"ך, משנה, גמרא, אגדה...
לפני שאתה קונה תתיעץ עם חבר, תלך לסיפריה או בית מדרש ותלמד מעט מכל סוג של ספר. תבדוק ותקנה מה שנכון לך.
שניים מקרא ואחד תרגום: להכין את פרשת השבוע ולקרא אותה פעמיים ופעם אחת לקרוא פירוש, כיום אפשר שהתרגום יהיה פירוש רש"י