שאלה
האם מותר לברך בן משפחה ב"בוקר טוב" לפני תפילת שחרית?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אם הוא ידוע שלא אומרים בוקר טוב לפני תפילה ואין לחוש שיכעס עדיף שלא לומר. אבל אם הוא לא מבין ולא יודע, כדאי לעשות עם הראש או קידה קטנה ולא להגיד ברכת הדיוט לפני התפילה, אבל אם גם זה לא יועיל אפשר להגיד שלא בשמחה אלא ככפאו שד. כמו כן בודאי אין ללכת אליו להגיד לו אלא אם נפגשים בדרך אפשר לעשות על פי המידרג שכתבתי.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ