שאלה
בוקר טוב,
למדתי שניתן לשתול בשנת השמיטה בשני תנאים (תקנו אותי אם אני טועה):
1. בעציץ שאינו נקוב.
2. תחת מבנה מקורה.
אם כך, אני שוקל לשתול באדניות על אדן החלון. לחלון שלי יש סורגים. האם אנו יכול להכשיר את הסורגים כמחיצה ע"י דין לבוד (מתיחת חוטים מקבילים במרווח של פחות מ-3 טפחים), וכך אדן החלון שלי ייחשב מבנה מקורה?
ברכות,
ידידיה
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
לבוד לא יוצר גג, אפשר לפעמים לעשות לבוד כדופן אבל לא כגג. על כן צריך שיהיה גג למעלה ומהצד אפשר לעשות חוטים ולבוד.
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ