שאלה
שלום כבוד הרב,
אתמול אימי חגגה יום הולדת.
המצב ביני לבין הוריי ממילא לא כזה טוב מאז שחזרתי בתשובה והתחלתי לדקדק במצוות (או לפחות להשתדל לדקדק), יש הרבה ויכוחים והרבה צער.
ההורים החליטו שהם יחגגו במסעדה (לא כשרה) , ובהזמנות אני התלבטתי מאוד מה המינימום שאני יכול להזמין כדי לא להעליב את ההורים וגם לא לעבור על איסורים .
החלטתי להזמין משקה של לימון סחוט עם קצת נענע.
הייתי יכול להזמין משקה מוגז קנוי אבל אז המצב לא היה נעים בכלל.
האם נהגתי כשורה
תשובה
שלום
להבא תשתה איתם משהו סגור, או תה משקית בכוס חד פעמית, או לכל הפחות זכוכית שאינה חרס.
לכתחילה אין לשבת כלל במקום לא כשר, אך אתה אנוס.
מיץ נענע שאינה מושגחת סביר שיהיה מתולע, ומיץ טבעי ללא הכשר יתכן מאד שאינו היתר מכירה או אוצר בי"ד אלא מתוצרת יהודית הנמכרת בזול
כל טוב