שאלה
שלום רב!
לפני כמה ימים אבא שלי שכח לאסוף את הבת שלי מהגן. כשהגננת התקשרה, לרוב בושתי נכנסתי להיסטריה ואמרתי בזו הלשון: "בחיים אני לא אתן לו יותר לקחת את הילדה מהגן!"
כשסיפרתי את הכל לבעלי, הוא מיד אמר, שאלו שטויות והדברים מבוטלים.
אבא שלי לא יודע שאמרתי את מה שאמרתי. הוא יפגע, אם אני לא אתן לו לקחת מדי פעם את הנכדה מהגן. האיסור גם יפגע בילדה ויקשה על הלוגיסטיקה של כל המשפחה. בנוסף אני בכלל מצטערת מאוד על השבועה ועל הפגיעה בכבוד של אבא שלי.
האם מה שאמרתי זאת אכן שבועה? האם היא עדיין עומדת, או שהביטול של בעלי מבטל אותה? ובהתאם, האם אני צריכה לעשות התרת נדרים?
האם אני גם צריכה לספר את הכל לאבא ולבקש סליחה?
תודה רבה!
*-
תשובה
שלום
בעל מפר נדרי אשתו (וידות נדרים) בדברים של ענוי נפש, כגון שלא יהיה מי שיסייע לך לאסוף מן הגן.
לפיכך, דברייך לא קיימים והכל מותר ללא צורך בהתרת נדרים.
אין לבקש סליחה מאביך במקרה זה, שאינו יודע כלל על דברייך. אך שוחחי איתו בנועם על הצורך בעמידה בזמנים.
כל טוב