שאל את הרב

ווידוי מעשרות

חדשות כיפה הרב דוד לוי 27/05/15 14:48 ט בסיון התשעה

שאלה

כשמביאים את הביכורים צריך להיתוודות. מה אדם עושה כדי שהוא לא יצא שקרן בווידוי?

אשמח לתשובה

תשובה

שלום לך

שאלתך לא מובנת -
[בוידוי מעשרות] -
מי שאין בטוח שנהג במעשרות כהלכה - אסור לו לומר וידוי מעשרות, וגם אם יש לו ספק - ברור שאיבד מצווה יקרה זו מהתורה.

[לכן עליך להקפיד ולהזהר בהם] כדי שבעוד 4 שנים לא יהיה לך ספק ותוכל להתוודות.

[בוידוי ביכורים] -
לרוב האנשים אינני רואה בעיה.
מי שיש לו בעיה אינו אומר שהרי התורה לא רק אסרה שקר אלא הקב"ה הוסיף וציוה [מדבר שקר תרחק].
אכן לגבי הגרים יש דיון שלם ודעות שונות אם הם אומרים וידוי ביכורים.

בהצלחה
דוד לוי

כתבות נוספות