שאל את הרב

תיקון המידות (גזל וגנבה)

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 20/05/15 14:51 ב בסיון התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב!

ראשית אשאל לשלומך ואאחל חג שבועות שמח.

שנית- אני בעל תשובה זמן קצר ונפשי עגומה עליי את שעשיתי בעברי

בשיעור תורה שלמדתי נאמר שאל לאדם בזמן התקרבותו אל ה, להסתכל בעברו כיוון שזה יגרום לו ליאוש וכך לא יוכל להתקדם

אבל, בהיותי נער מרדן בשנות העשרה עשיתי לא מעט דברים שאין מה לעשות הלב לא שלם כיוון שיש "חובות"

גזלתי מאנשים אף שלא שאלתי אותם, אפילו גנבתי בין ביודעין ובין אם לא

היום אין לי כל קשר עם אותם אנשים ואני מאוד רוצה לעשות תשובה בעניין לכן ראשית קיבלתי על עצמי להזהר מאוד ולא לחזור על כך

שנית- איך אני יכול לכפר במידה שתסתפק נפשי ואוכל להמשיך ללמוד את התורה הקדושה מבלי לחשוב במחשבתי שום עבר שיכול לתקוע אותי בתקדמות

בתודה

*-

תשובה

שלום

ב"ה שלומי בסדר, חג שבועות שמח גם לך.

לגבי שאלתך-

עליך למצוא את אותם שגזלת להם, ולהשיב לכל אחד כפי מה שאתה זוכר שגזלת לו. תתאמץ מאד לעשות זאת.
מי שלא מצאת או אינך זוכר- תתן צדקה למוסד ציבורי, ותאמר בליבך שזה עבור הגזל שעשית.
לאחר שתסיים את המלאכה הזו, תדבר עם ד', ותסיים את הנושא בכך שעשית השתדלות לכפר, ומעתה זה מאחוריך וכולך עסוק בהארה של תורה ומעשים טובים.

חזק ואמץ

כתבות נוספות