שאלה
שלום כבוד הרב ברצוני לדעת האם עבור דירה חדשה אשר בבעלותי כאשר אני לא מתכוון להתגורר בה אלא רק להשכירה ,
אני צריך לקבוע מזוזות ולעשות חנוכת בית ?
תשובה
שלום לך
מזוזות - עדיף שאתה תשים, כך יקל עליך להשכיר אותה.
אמנם יש אפשרות שהשוכר יקבע מזוזה אבל אז תכנסו למשא ומתן על מי משלם עבורה בסוף השכירות (אסור לו להורידה). לכן בעיני הדרך הנכונה היא שאתה תקבע את המזוזות ותשכיר אותה עם מזוזות.
חנוכת בית - אינה חובה אלא מנהג. מנהג זה הוא על מי שבא לגור בבית ש מתחיל את חייו בלימוד תורה. לכן נראה לי שלא שייך שאתה תערוך חנוכת בית
בברכה ובהצלחה דוד לוי
098987548