שאלה
שאלה ראשונה כבוד הרב האם אפשר להגיד מזל טוב ליום הולדת גם בתאריך לועזי וגם בעיברי זאת אומרת פעמים ושאלה נוספת אנחנו קראנו לבן שלנו בנימין בני על שם אבא של בעלי שניפטר ממחלה בגיל 60 היום הבן שלנו כבר בן 32 האם זה בסדר מבחינת שם שניתן לילד אחרי סבא שניפטר בגיל 60 אודה לתשובה מכבוד הרב תודה
תשובה
שלום
א. יש לומר מזל טוב רק בתאריך העברי. מה לירא שמים ולתאריך ע"ז?
ב. יש בזה כיבוד אב. יש שנהגו להמנע מקריאה במקרה של מוות בגיל צעיר יותר
כל טוב