שאל את הרב

חתונה למפקד

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 17/05/15 20:46 כח באייר התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי 2 שאלות

שאלה ראשונה-אני מכיר משהי שנה פלוס ואנחנו רוצים להתחתן אני בצבא(מפקד אם זה משנה) ודיברנו על זה ואנחנו מוכנים לשאת בקשיים הנולדים מנשואין במהלך הצבא(למרות שאנחנו באמת מנסים ומשתדלים אנחנו נופלים בעבירות שבין איש לאשה("אין אפוטרופוס לעריות") הענין הוא שההורים שלי ממש לא בעד הם רוצים שאסיים קודם את הצבא (יש לציין שאני לא גר עם ההורים ממתי שהם התגרשו לפני 2 וחצי) מה הרב מציע לנו לעשות?

שאלה שניה-אין לי רב שהוא הרב שלי ואני רוצה לעשות לי רב איך עושים את זה במציאות שאני נמצא בה (בצבא שאני לא יכול ללכת לאיזה בית מדרש ולהתמקם שם?

תשובה

שלום

א. אם אתה נופל איתה, אזי הלכתית יש לעשות אחד מהשני, להפרד או להתחתן. אין מקום להשאיר מציאות כזו על כנה בה אתם עוברים על כרת או קרוב לכך.
ההחלטה אינה של הוריך אלא של שניכם. התפללו על כך מקירות ליבכם, והכריעו.
זוגות רבים התחתנו תוך צבא, והתמודדו בהצלחה. אמנם זה קשה, אך אם יש כח רצון ונכונות מצד הפיקוד עליך לאפשר יציאות וכו', זה אפשרי.

ב. בשלב זה שאינך יכול לשוחח עם רב, תוכל למצוא רב שאתה חש קרבה לסגנונו בכתיבה או בטלפון, ולעשותו רבך.
תוכל גם ללכת לרב היחידה ולשוחח איתו.

בהצלחה

כתבות נוספות