שאלה
שלום הרב,אני בשלבי התחזקות והמשפחה שלי חילונית לגמרי.
בשבת אחותי השאירה שעון מעורר והלכה..הפלאפון שלה היה בחדר שלי והשעון לא הפסיק לצלצל.הוא נכבה ל5 דקות ולאחר מכן ממשיך לצלצל במשך עשר דקות כך סבלתי במשך 3 שעות. לאחר שלוש שעות כאשר השעון התכבה שוב לחמש דקות נגעתי בפלאפון והוצאתי את הסוללה.
האם חיללתי שבת?
תשובה
שלום רב,
ראשית כל, אני מחזק את ידיך שאתה מתחזק. יהי ה' עמך!
כיבוי הפלאפון או הוצאת הסוללה אסור בשבת. אפשר היה לכסות את המכשיר או להכניסו לארון.
כל טוב ובהצלחה.