שאל את הרב

טקס הזמנת מתים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 15/05/15 15:58 כו באייר התשעה

שאלה

שלום,אצל הודים יש מנהג שהם עושים טקס הזמנת כל הנפטרים לחתונה של כלה וחתן רציתי לדעת אם זה בסדר?

תשובה

שלום

אם כך נהגו במשפחת החתן והכלה בעליה לקברות, מותר.
אם לא נהגו, עדיף להמנע.
אם נוהגים כך גם בחופה- עדיף להמנע מלומר שמזמינים אותם, וראוי לומר שהם כאן עימנו ואנו שמחים שמשתתפים בחתונה. כמו כן, עדיף שלא לדבר למתים בלשון נוכח.

כל טוב

כתבות נוספות