שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 14/05/15 18:11 כה באייר התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב,

אני לצערי גם חוטא בזרע לבטלה

ורציתי לשאול אם מותר לי להתפלל

כי אחרי הכל אני חוטא בזה,ואני לא בטוח אם ה' יסלח

לי או יקבל את התפילה שלי,ברוך השם שומר מצוות מניח תפילין

וכו'..

אשמח לתשובה.

תודה רבה,כל טוב

תשובה

בס"ד
שלום רב,

הקב"ה שומע תפילות כולנו. גם מי שמתקשה לעשות תשובה ועדיין אוחז בחטאו - אין שום מחסום לתפילתו ועבודתו מתקבלת באהבה.

העיקרון הזה מופיע במקומות רבים ומנוסח יפה בפרקי אבות (פרק ד; משנה יא) רַבִּי אֱלִיעֶזֶר בֶּן יַעֲקֹב אוֹמֵר: הָעוֹשֶׂה מִצִוָה אַחַת, קוֹנֶה לוֹ פְרַקְלִיט אֶחָד. וְהָעוֹבֵר עֲבֵרָה אַחַת, קוֹנֶה לוֹ קַטֵּיגוֹר אֶחָד.
כל מצווה עומדת בפני עצמה. גם אם זרע לבטלה מביא עליך קטיגור, התפילות וכל המעשים הטובים מביאים לך פרקליטים רבים.
לכשתתחזק ותעשה תשובה יתקיים בך סוף המשנה: תְּשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים, כִּתְרִיס בִּפְנֵי הַפֻּרְעָנוּת.

כתבות נוספות