שאלה
שלום.
אשתקד בליל שבועות נשארתי כל הלילה כדי ללמוד את כל התיקון של שבועות כולל זוהר.
בתפילת שחרית מעייפות של חוסר שינה לא הצלחתי להתרכז בתפילה, מה אפשר לעשות בנידון?
האם חייב באמת לקרוא את כל הזוהר או שאפשרי להמשיך אותו גם במהלך היום?
תשובה
שלום וברכה
סדר החשיבות הוא:
1. קריאת שמע של שחרית בעירנות ובכוונה
2. תפילת שחרית (ומוסף) כולה בעירנות ובכוונה.
3. תפילה בנץ
4. מנהגים שונים כמו קריאת זוהר וכד'
כל אחד צריך לחשוב בעצמו כדי לעשות את הדברים בסדר הנכון. מי שעושה אחרת - טועה.
לאור ניסיון העבר אני מציע לך ללמוד מעט בליל שבועות ולאחר מכן לישון במידה שתיהיה ערני בתפילה.
שבת שלום וחג שמח
דוד לוי
098987548