שאלה
שלום,
שאלתי היא מה זאת אומרת שאדם בא מהעפר ולשם הוא ישוב?
הוא לא עולה למעלה?
תשובה
שלום לך
הגוף של האדם (ובכלל זה התאוות שלו) באו מהעפר וחוזרות לעפר.
מיד לאחר המות - הנשמה שירדה ממרומים ונכלאה בגוף - עולה למעלה, חוזרת למקומה. כמובן שבאמתחתה של הנשמה כל התורה והמעשים הטובים שהיא עשתה בעולם הזה בעזרת הגוף.
בברכה דוד לוי