שאל את הרב

לא נכנסתי להדרכה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 06/05/15 20:38 יז באייר התשעה

שאלה

שלום אני בת 16 ולא נכנסתי להדרכה, זה היה ממזמן ואני לא מצליחה להשתחרר מזה, חברותי הקרובות ביותר שהן גם בבית ספר שלי נכנסו כולן ורק אני לא כך שאני שומעת הרבה על כמה כיף להן בסניף וכמה זה ממלא להן את בחיים במשמעות כלשהי , אני מרגישה הרבה שאני פחות טובה מהן ולפעמיים אני אפילו שונאת אותן, ואני לא מבינה למה דווקא אני לא נכנסתי, למה מגיע לי דווקא הניסיון הקשה הזה, אני יודעת שיש ניסיונות קשים יותר וגרועים יותר וזה מכניס קצת לפרופורציות אבל עדין אני מרגישה ריקנות שכזו כאילו כבר לא אכפת לי מכלום כאילו הרמתי ידיים, נסתי הרבה דברים כדי להשתחרר מזה, הלכתי להדריך בסניף של אוטיסטים, אבל אני לא מרגישה שאני ממצת את עצמי שם. הניסיון הזה משפיע לי על כל החיים אפילו על התפילה. אני כבר לא יודעת מה לעשות כדי להשתחרר מזה שלא נכנסתי להדרכה ואולי זה לא האתר הנכון לשאול את השאלה הזאת, אני כבר לא יודעת, אבל האם תוכל להגיד לי איך אפשר להשתחרר מזה ולהפוך את למשהו שחלף ונגמר?

תשובה

שלום וברכה

סוגיית הכניסה להדרכה בתנועת נוער הופכת להיות אחד הנושאים הבעייתיים ביותר בתנועות הנוער, מכיוונים רבים ומגוונים. המכתב שלך חושף כל כך בכנות וכל כך ביושר את הצללים של ההדרכה, ובעיקר של אלה שלא נבחרו להיכנס להדרכה. את פתחת לנו פתח קטן כדי להכיר את העולם הזה, ובמקביל אני מכיר את הבעיה ממכתבים רבים שאני מקבל. יש לה השלכות חברתיות, רוחניות, אתיות, מסגרתיות, צדק וחמלה, ועוד אין ספור עניינים, ואני חושב שהיא מחייבת חשיבה מחדש. המכתב שלך הוא חלק מקריאת ההתעוררות של כולנו.
עד שתהיה חשיבה מחדש – את נמצאת עכשיו במצוקה, ועל כן צריך לנסות ולהציע משהו לעשות. אני מבקש להציע את הצעד הראשון – הוא לא הדרך כולה, אלא צעד ראשון, ואשמח אם תבחני את האפשרות הזו. הצעד הראשון הוא לספק לעצמך את הסיפור כפי שהוא: את רוצה להיכנס להדרכה, את סבורה שאת מתאימה להיכנס להדרכה, לא הכניסו אותך להדרכה, זה כואב מאוד, והכאב נכון ומוצדק ונוכח. אל תברחי מהכאב, ואל תנסי לרמות את עצמך כאילו זה "לא נורא", וכאילו שהאמירה "הכל משמיים" מפייסת מספיק, וכאילו ההתייחסות לכך כאל "ניסיון" מרפאה את הכאב והתסכול.
רק מתוך ההתבוננות אל האמת הזו – בלי לייפות אותה ובלי להתחמק, אפשר לפנות לצעד השני, ולשאול מה יהיה טוב לך לעשות מתוך זה.
אם הצעד הראשון הזה מדבר על לבך – האם תרצי להמשיך לצעד השני ?

כל טוב

כתבות נוספות