שאל את הרב

הערה על טעות של מרצה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 30/04/15 00:26 יא באייר התשעה

שאלה

שלום לכב' הרב,

כאשר להבנתי מרצה טועה במהלך הרצאתו, האם נכון להעיר לו על טעותו בפומבי ובכך, אף אם ההערה נאמרת באופן מנומס, הדבר עשוי להלבין את פניו.

או לשוחח עימו לאחר השיעור ובכך אולי להנציח את הטעות בלב השומעים

או שמא אולי לא לעשות דבר?

רוב תודות

תשובה

שלום וברכה

אינני חושב שיש תשובה אחת נכונה לשאלה זו, כיוון שהדבר מאוד תלוי בהרבה מרכיבים.
נקודת המוצא היא שהטוב ביותר הוא לתקן בחן את דבריו, ועל ידי כך גם להציל אותו מטעות וגם את כל השומעים. אולם, אם יש הערכה כי הדבר ילבין את פניו - אזי עדיף ללכת בדרך השניה.

הגמרא (שבועות לא ע"א) שוללת תיקון פומבי של דיין אם המניע של המתקן הוא כבוד עצמו. מכאן ניתן ללמוד כי אם המניע הוא תיקון העניין עצמו - יש לנהוג כפי שכתבתי.


כל טוב ויישר כוח על הרגישות

כתבות נוספות