שאל את הרב

שכר אריכות ימים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 29/04/15 21:27 י באייר התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב.

קודם כל תודה מזמנך, שהקב"ה ישמח אותך וייתן לך מכל טוב.

בקריאת שמע כתוב: "ושמתם את דברי אלה על לבבכם... למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה אשר נשבע"

כמו כן, על כיבוד הורים שמוכרת כמצווה חשובה מאוד, ידוע שהשכר עליה הוא אריכות ימים.

כל הזמן מדברים על העולם הזה שהוא פרוזדור לעולם הבא, שהעולם הבא הוא האמת והעולם הזה לעומתו חומרי ומלא בהבלים, שאנחנו "עובדים" כאן ועושים מאמצים כדי להגיע לחלקה טובה בעולם הבא בעזרת השם.

ואני שואלת, מדוע נושא האריכות ימים מהווה בכלל שכר? אם העולם הזה הוא כל מה שכתבתי למעלה, מדוע להישאר דווקא בעולם הזה זהו עניין הנחשב כשכר? לצורך העניין, השכר היה אמור להיות חלק טוב בעולם הבא.

אשמח אם תיישב לי את הבעיה :)

יישר כוח, תמשיכו לעשות עבודת קודש

תודה רבה

תשובה

שלום

העולם הזה והעולם הבא אינם רק נקודות זמן שונות, אלא גם נקודות מבט שונות.
יש אדם החי בעולם הזה מבחינת הזמן, אולם עולמו נובע ממבט של עולם הבא, דהיינו מראיית השגחת ד' עליו ועל הסובב, וחיבור מוחלט לד' ולמצוותיו.
כך היו מברכים החכמים- 'ראה עולמך בחייך'.
על כן, אריכות ימים משמעותה גם בפשט אריכות זמן, אך גם בעומק שהימים יהיו ארוכים במשמעותם, בבחינת עולם הבא.
מי שחי בראיית עוה"ב, ימיו הארוכים בזמן ובמהות הם ברכה גדולה.

כל טוב

כתבות נוספות