שאלה
שלום כבוד הרב,
תודה מזמנך, שהקב"ה ישמח אותך ויתן לך מכל טוב
רציתי לשאול האם צריך לומר בברכת המזון את "ברכת האורח" בזמן שאני אוכלת לחם במקום העבודה שלי?
כמו כן, אם אכלתי לחם במקום ציבורי?
אשמח לנימוק במידה ואפשר.
בתודה מראש, יישר כוח תמשיכו לעשות עבודת קודש
תשובה
שלום
ברכת האורח נתקנה על ברכה לבעל הבית שהוא בעל הסעודה, ובעבודה וכד' אין לזה משמעות שכן אינך סמוכה על שולחנו אלא האוכל שלך
כל טוב