שאל את הרב

דובדבן או נצח יהודה?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 29/04/15 10:32 י באייר התשעה

שאלה

לכבוד הרב שלום רב!!

אני עוד כמה חודשים הולך להתגייס ליחידה קרבית והציעו לצאת לגיבוש צנחנים/דובדבן.

עכשיו אני מתלבט למה ללכת, או לשם או לנצח יהודה או בפרוייקט החדש של שילוב חרדים בגבעתי, מצד אחד יחידות אלו אינם מקצועיות כמו צנחנים ומצד שני שם יהיה לי יותר קל מבחינה דתית (תפילות במניין ושיעורי תורה).

אני רוצה לצנחנים אבל אני חושש ששם יהיה הרבה יותר קשה מבחינה דתית.

תודה.

תשובה

שלום

שירות בדובדבן הוא בגדר הידור מצווה, שעיקר הצבא הוא הכרעת המלחמה בכח ובעצמה, ובזה מתייחדת יחידה זו.
נצח יהודה הוא גדוד קרבי, ומקיימים בו עשה דאוריתא של כיבוש א"י ועשה של הצלת ישראל מיד צר. ובנוסף מקיימים שם מצוות ומילי דחסידותא בהידור.
לפיכך, אשרי מי שזוכה לשרת בשתי יחידות אלו, שבשניהם יש הידור מצוות שונות.
כל יחידה משתיהן תזכה אותך בנשיאת עול עם הציבור, ובמצווה מהודרת.

ההכרעה היא אישית, ותלויה באישיותך ובצורך שלך בעמוד שדרה חברתי, ועד כמה.
ככלל, אם אתה מעריך שיהיה קשה לך מבחינה דתית ותהיה ירידה בירא"ש בצנחנים לבדך, אזי לך לנצח יהודה.
אם אתה מעריך שתוכל להחזיק מעמד ולא לרדת בירא"ש בצנחנים, אזי יתכן שתעדיף דובדבן.

בהצלחה


כתבות נוספות