שאל את הרב

קשר - לחזור או לא לחזור?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/04/15 22:06 ט באייר התשעה

שאלה

היי, ראיתי שאלה דומה באתר אך קצת שונה מהמקרה שלי ולכן אשאל שוב..

הייתי פעם בקשר עם מישהו, הוא למד בישוב בו אני גרה וחבר של החברים מהשבט שלי. יצא לנו להיות בקשר ממש טוב וחזק אבל הבעיה הייתה שזה שאני חזקה מידי בדת והוא פחות כמו לדוגמא- שמירת נגיעה, שזה דבר שמאד מאד חשוב לי ואצלו פחות.. הוא היה ממש חשוב לי, ואז החלטתי שהקשר הזה כבר לא טוב לי כיוון שהוא פוגע בי ותוקע אותי וכן בגלל שאנחנו לא באותו מקום מבחינת דת (בכלל!!).. אז מה הבעיה ?! שמאז שאנחנו לא מדברים גיליתי שאני באמת אוהבת אותו, באמת ! וכבר עברה שנה מאז, ואנחנו בקושי מדברים, אולי פעם ב.. או כשהוא בא לחברים בישוב.. ואני מבולבלת ולא יודעת מה לעשות ! זה לא שהוא בראש לי 24/7 אבל כן יש מחשבות עליו, ועכשיו בניגוד לפעם אני יכולה להגיד באמת שאני אוהבת אותו ! אני לא יודעת באיזה מקום הוא בחיים, או מה הוא חושב.. ולא יודעת מה לעשות.. :/

מצד אחד אני לא רוצה לדבר איתו עלזה בכלל כי אני עדיין בראש של שמירת נגיעה וכו והוא לא (לפי מה שידוע לי..) ומצד שני חוששת שזה פספוס שאני לא עושה עם זה כלום !

מה לעשות ?!

אשמח אם תייעצו לי ותעזרו לי :)

תודה רבה רבה !

תשובה

שלום לך.

קודם כל אני אתחיל בהתנצלות עמוקה על העיכוב במתן התשובה. ואני עדין מקווה שהדברים עדיין יוכלו להועיל לך.
ואולי, גם אם כבר פתרת את הבעיה, אז אני בטוחה שיהיו אחרים שיוכלו להסתייע בתשובה, כי תתפלאי או לא, החוויה הזו עוברת על הרבה אחרים בסיטואציה כזו או אחרת.

ועכשיו, ננסה לראות איך אפשר לעזור כדי לפתור את התסבוכת הזו.

אני רוצה לחזק אותך בכל הקשור לשמירת נגיעה ובכלל ערכים שאת חושבת ומוצאת שהם נכונים. ולמה חשוב לי לחזק אותך? כי לפעמים, דווקא בהקשר הזה של קשרים זוגיים, יש לנו לפעמים נטיה לוותר על הדברים שלנו כדי לרָצות את הצד השני. ולכן, חשוב מאוד לקבל חיזוקים לדברים החשובים שאנחנו מקפידים עליהם, כי בסופו של דבר זו מי שאת, ובן הזוג שתבחרי לך לחיים צריך להיות מסוגל לגרום לך להיות טובה יותר, ולא שתוותרי בשבילו על עצמך.
זו נקודה חשובה מאוד!

מעבר לכך, אני רוצה להתייחס לנקודת הנוסטלגיה.
יש לנו בני האדם (לכולנו!!) נטיה לעשות האדרה של העבר. האדרה מלשון אדיר. לתת לעבר משקל גדול יותר ולהעלות את קרנו מעבר למה שהיה במציאות. כל מיני נקודות שבעבר אולי עצבנו אותנו, פתאום במרחק הזמן נראים לנו שוליים נורא ואנחנו מתמקדים בדרים החיוביים בלבד שהיו שם.
וחשוב לזכור את הנושא הזה, כדי להכניס את העבר לפרופורציות ולא לתת לו יותר מדי משקל.
תנסי לחשוב על כל הנקודות שבגללן נפרדתם, ולפי מה שאת מתארת פה, אלו לא נקודות שוליות. אלא נקודת חשובות ובעלות משמעות.
זה נכון שהיו גם המון דברים חיוביים, אבל חשוב לזכור שהיו גם דברים אחרים שלא, שבגללן נפרדתם.

ועכשיו.. מה עושים עם כל הדבר הזה?
תבדקי עם עצמך, האם אותן נקודות שהפריעו לך בעבר יפריעו לך גם היום? באופן אובייקטיבי.
אם כן, אז ככל הנראה אין סיבה לחזור, כי אחרי תקופה מסוימת, תחזרי להרגיש את אותו דבר והדברים יפריעו לך.
אם את חושבת שהיום כבר יש דברים שהפריעו לך בעבר והיום אולי לא יפריעו, אז יש סיבה לנסות לחזור ולראות האם הפעם באמת יכול להיות אחרת.
אני מציגה לך פה את השאלה, ורק את תדעי לענות עליה. תנסי לחשוב בצורה אובייקטיבית דווקא על הדברים שהפריעו ולא על מה שהיה טוב. כי מה שהיה טוב, איתו בטוח תוכלי לחיות ולא תהיה לך בעיה להתרגל לטוב שוב. הבעיה היא עם אותן נקודות שהפריעו,שהן יכולות להוות מכשול שוב.

אחרי שתעני לעצמך את התשובות כבר תדעי האם את רוצה לנסות לחזור אליו או לא.
אם תחליטי שבכל זאת, את רוצה לחזור, את יכולה לעשות את זה לדעתי בשתי דרכים:
1. פניה ישירה אליו – להתקשר אליו, או לשלוח לו הודעה, או לשלוח לו מכתב ולנסות לבדוק אם יש אפשרות לחזרה.
2. פניה דרך חברים משותפים – תשלחי שליח שיבדוק אם הוא חושב שיכול להיות לכם סיכוי שוב ביחד. ואותו מכר משותף שיוסיף גם שהוא יודע שמבחינתך הוא חושב שיש סיכוי.

חשוב לי לציין, שאני לא יודעת את התשובה האם כדאי לחזור או לא, אלא רציתי להביא בפנייך את הדרך איך לבחור ואיך להחליט את מה שנכון עבורך
ורק את יודעת מה נכון עבורך

המון הצלחה
מקווה שהועלתי
סיון
sivanlax@gmail.com

כתבות נוספות