שאל את הרב

נכים- פרשת שבוע

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/04/15 19:31 ז באייר התשעה

שאלה

שלום הרב.

כל שנה שאני לומד פרשת שבוע ומגיע פרשת אמור עולה לי אותה שאלה.

כיום אנו מחונכים ליחס שווה לאחר גם אם הוא מוגבל- נכה.

הסיבה ליחס השווה היא בגלל שההבדל ביננו הוא פיזי ולכן מדברים שהם לו פיזיים אין סיבה לחלק (כמובן שבספורט או צבא יש לחלק בגלל האלמנט הפיזי).

למה הכוהנים במקדש לא יכולים להיות נכים? לא נראה שהסיבה היא חוסר יכולת פיזית גם בגלל שאם כך היה על התורה לכתוב שמי שלא יכול לעשות את העבודה לא יעשה וגם בגלל סוגי הנכויות שלאו דווקא מגבילות פיזית.

אולי בכלל אנו צריכים ללמוד מיחס התורה לנכה ולחלק גם אצלנו? (כגון, חזן, בעל קורא וכו').

תודה רבה!!!

תשובה

שלום וברכה

הנושא הזה אכן מציק מאוד, והוא מחייב תלמוד תורה רחב.
והנה קצה חוט למחשבה - http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=88573
http://www.moreshet.co.il/web/shut/shut2.asp?id=19281


כל טוב ויישר כוח

כתבות נוספות