שאל את הרב

למה הערבים כל כך שונאים אותנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 26/04/15 00:24 ז באייר התשעה

שאלה

למה הערבים לא מפסיקם לנסות להרוג אותנו? , הוזה לא משנה להם את מי חייל או תינוק או אנשים שיושבים בתחנה ומחכים לאוטובוס, וזה לא רק זה, זה גם מה שהעולם עושה, או יותר נכון לא עושה בעניין, הם פשוט מתעלמים ואפילו פועלים לטובתם (טובת הערבים), מה אפשר לעשות אם המצב הזה?

תשובה

שלום וברכה,
א.סליחה על האיחור בתשובה.
ב.שאלת שאלה חשובה ביותר, הסיבה הפשוטה לשנאת הערבים לנו היא כי הם טוענים שאנחנו מתנכלים להם, ומתעמרים בהם באופן לא אנושי.

הם גם טוענים שאנחנו לקחנו להם אדמה שהיא שלהם.

אבל בעומק, וכאן העומק חשוב יש הבנה שחשוב שנבין אותה, שנאת ישראל היא לא סתמית, שנאת ישראל במשך כל הדורות הייתה ונוצרה בהר סיני, המדרש מספר שאחת הסיבות ששמו של הר סיני הוא כך כיוון שמשם ירדה שנאה לעולם.

השנאה הזו נובעת מכך שאנחנו מהווים מצפון עבור העולם, במובן העמוק ביותר, המובן שאנחנו צריכים להביא את האושר האמיתי לכלל המציאות.

להיות מצפן של האנושות מייצרת התנגדות, ובדרך כלל מצפון נשמע דבר כזה שמעצבן ושלילי וכחלק מתהליך הגאולה תבוא ההבנה לאנושות שהחובות המוסריות שאנחנו מביאים למציאות הן טוב גדול. אבל זה תהליך ובדרך עדיין שונאים אותנו ואנחנו נצטרך להתמודד עם זה.

אני מקווה שזה עוזר, אשמח להמשיך לעזור במייל שלי

elchananshmuel@gmail.com

כל טוב ברכה ושמחה
אלחנן.

כתבות נוספות