שאל את הרב

כניסה להדרכה

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/04/15 11:01 ה באייר התשעה

שאלה

שלום!

קודם כל ממש תודה רבה על האתר הזה המקום שנורא קל לשתף בו ותמיד לקבל את העצות והתשובות הכי טובות שאפשר.

אני חניכה בתנועת נוער ואוטוטו אנחנו נכנסות להדרכה המדריכה שלי ממש לא באה בגישה של חברה שלנו וקשה נורא לשתף אותה בדברים והקשר שלנו ושלי בפרט עם המדריכה שאמור להיות באיזה מקום הדוק פשוט הולך ודועך מכל נסיון לדיבור איתה בכלל.

וממש עוד מעט אנחנו נכנסות להדרכה ואני לא יכולה לדבר איתה היא כל כך קרה כזו והיחס הוא לא יחס, לי בפרט, זה מרגיש לי לדבר עם מישהי שהרימה אותך מהריצפה רק בשביל לזרוק אותך שוב יותר חזק.

אני יודעת שאם אכנס להדרכה אני אוכל לממש את עצמי הכי טוב שיש.

יש לי את הכוח והרצון לתת,לתת המון!

אני באמת אדם של יחס אישי ולהכיר ולדבר וליעץ ולהקשיב ולעזור בכל מה שאפשר!!!

אני רוצה לתת מעצמי את המירב ולהשקיע ולקחת אחריות אני יודעת שזה תהליך שגם יכול לבנות אותי כאדם.

וכמובן באיזה מקום גם לקבל.

אבל אני יודעת שהיא לא תכניס אותי

כי היא לא מכירה אותי מספיק.

היא עוד לא הספיקה להכיר את היכולות שלי ואת הכיוון שלי בחיים,אני משתדלת לעשות את זה בכל צעד ומחשבה ברור שיש המון תקלים.

ולמרות זאת אני יודעת שהיא לא תכניס אותי כי אני לא יודעת מה כיוון ההדרכה שלה אני לא יודעת איזה ראש של בנות היא רוצה להכניס אם אני מתאימה בכלל בשבילה...

אני פשוט לא יודעת מה לעשות איך לשפר את הקשר איתה,ואיך בכלל להיכנס להדרכה במצב נתון שכזה.

תודה מראש.

תשובה

שלום רב לך.
קראתי את שאלתך ושמחתי מאוד לשמוע על רצונך לתרום ולתת, לבנות את עצמך ולממש אידיאלים כה חשובים.
בזמן הקריאה נזכרתי בדברי ספר 'חובות הלבבות' לגבי ההשתדלות שאנו עושים. בשער הביטחון הוא מסביר שתמיד, גם כאשר נראה שעתידנו תלוי בבשר ודם, עלינו לזכור שכל המתרחש הוא תוצאה של רצון ה'. אסור לנו אפילו לרגע לחשוב, במקרה שלך לדוגמא, שעתיד ההדרכה שלך תלוי במדריכתך. עתידך תלוי בקב"ה. יכול להיות שהקב"ה רוצה שתעשי השתדלות, שתפני למדריכה וכו', אבל עלייך לזכור שעיקר עבודתך וביטחונך הם כלפי הקב"ה. אם הוא ירצה תהיה מדריכה בסניף שלך. אם הוא ירצה תדריכי בסניף אחר. אם הוא ירצה תוכלי למצות את כוחותייך בתחומים אחרים. אין את תלויה במדריכתך. את תלויה בקב"ה, ורק בו!
למעשה, על גבי ידיעה זו, אני חושב שאת במסלול הנכון. לפעמים זה מאכזב שדברים שאנו חושקים בהם 'נופלים' בגלל החלטות של אחרים, ואז עלינו להתמודד עם האכזבה. עד השלב הזה כל שעלייך לעשות הוא להשתדל, באופן סביר, להצליח במטרתך. אם את בטוחה שהיא לא תכניס אותך להדרכה אז חבל להשקיע בכיוון הזה. תפני לסניפים אחרים וכו'. אם יש סיכוי סביר שהיא תכניס אותך, נסי לפעול בצורה סבירה בנושא. אני בדרך כלל בעד הגישה הישירה – ללכת ולומר את אשר על ליבך. נכון שזה קשה ומביך, אבל זו הצורה הכי ברורה להעביר מסר חשוב.
אני מקווה שהצלחתי לענות לך. אם כן וגם אם לא, תמיד אפשר לשאול שוב, שאלה זו או אחרת.
בהצלחה,
יהונתן יעקובי, yehonatanmy@gmail.com

כתבות נוספות