שאל את הרב

קיבלנו במתנה כלים שלא ידוע אם נטבלו

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/04/15 14:49 ב באייר התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב

קיבלנו לידינו סט סכו"ם באריזתו המקורית, שהיה מזה שנים בביתה של דודתי ז"ל. לא ידוע אם נטבלו, אולם ידוע שהדודה היתה אדוקה בהקפדתה על המצוות. מאידך, הכלים באריזתם המקורית (לא הרמטית אלא ייתכן ונפתחה), ואין לנו דרך לדעת אם הטבילה אותם משום שנפטרה.

במקרה של ספק שכזה האם יש להטביל אותם? במידה וכן, האם יש צורך בברכה?

האם יש אפשרות להשתמש בהם במקרה של צורך לפני הטבלה?

בתודה רבה,

תשובה

שלום

נחלקו הראשונים אם טבילת כלי הוא דאוריתא, ונחלקו גם בביאור דעת הרמב"ם ודעת מרן הב"י עצמם.
למעשה לכתחילה יש לחוש ולהטבילם שוב, ללא ברכה שכן היו ברשות יראת שמים וקרוב שהטבילה אותם.
ובשעת דחק גדולה, אפשר לסמוך על מאן דאמר דרבנן, וספקו לקולא ולהשתמש בהם. ואחרי שעת הדחק לך להטבילם.

כל טוב

כתבות נוספות