שאלה
שלום וברכה .
שתי שאלות קצרות.
א. האם מברכים ברכה אחרונה על אייס קפה?
ב. התפללתי כבר מנחה ונכנסתי לבית הכנסת והציבור הקדוש נמצא בתפילת מנחה בעלינו לשבח האם אני צריך לקרוא שוב "עלינו לשבח" ?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
יש אומרים שאין לברך ברכה אחרונה על משקה (חם או קר מאוד) ששותים לאט ובהפסקות ארוכות.
אבל נהוג כיום כן לברך.
עיין בהרחבה בקישור
http://www.din.org.il/2009/12/28/ברכה-אחרונה-על-משקה-קר-כשאי-אפשר-לשתות-ב/
"עלינו" ראוי לומר עם הציבור מצד מידת דרך ארץ
עיין קישור
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:30BtDzJ00OAJ:www.yeshiva.org.il/Ask/86477?id=86826