שאל את הרב

היחס בזוגיות בין רגשות להתאמה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 13/04/15 21:13 כד בניסן התשעה

שאלה

שלום הרב

אני נמצא בתחילת קשר רציני עם מישהי, שנינו מתאימים מאוד וישנה הרגשה ממש נכונה בפגישות ובמהלך הקשר.

הבעיה היא שאין לי רגשות אליה. האם זה דבר שצריך להגיע? או שהרגש צריך להיות הבסיס לקשר?

דבר נוסף, האם זה הוגן כלפייה להתחבט בשאלה זו ללא ידיעתה?

תשובה

שלום וברכה

ראשית, שיהיה בהצלחה.

לו הייתה נוסחה מנצחת ביחסי איש ואישה – לא היה נפוץ הדימוי של "קשים לזווגן כקריעת ים סוף". מערכת הקשרים שבין איש ואישה מבוססת על הרבה מאוד דברים – גם על התאמה וגם על ניגוד; גם על אמונות ודעות וגם על רגשות; ועוד ועוד. פעמים רבות, כשאחד המרכיבים חזק מאוד אפשר שמרכיב אחר יהיה חלש יותר וכדו'. כל זוג שונה באופיו, בעיקר בשל העובדה שכל אחד מבני הזוג שונה באופיו מהעולם כולו, וממילא לא ניתן לקבוע נוסחה אחת שהיא נכונה תמיד.
מה למדתי מניסיוני ? למדתי מניסיוני שאכן חוזק של מרכיב אחד מאפשר חולשה של מרכיב אחר, אולם לא היעלמות לחלוטין. בהקשר שלך, מניסיוני למדתי כי אם אין חיים של רגש והשתוקקות – קשה מאוד להרכיב משהו לטווח ארוך, וקשה מאוד לצפות שהוא יעמוד במבחנים שהחיים מזמנים.
האם יכול להיות שזה יתעורר ? בוודאי. אם יש בסיס לפגישות שלכם – טוב שתמשיכו עוד מעט, ותוכל לבחון את הדברים בתוך עצמך.
האם חייבים ליידע אותך על התלבטותך ? גם כאן אין נוסחה. מניסיוני למדתי שהדבר תלוי בעיקר ביכולת שלך לעשות כך, בלי לפגוע, ועם לשתף, מכוח יחסי האמון שנוצרים ביניכם. אמירה חדה ופוגענית "אני לא מרגיש כלפייך שום דבר" סביר שתוביל לסיום הקשר. אמירה בנוסח של "אני רוצה שנחפש עוד דרכים כדי להגביר את הרגשות בינינו" עשויה להוליד עצות טובות מתוך עצמכם.

כל טוב והחלטות טובות

כתבות נוספות