שאלה
שלום וברכה!
אנחנו לא נוהגים לאכול קטניות.
בשבת שלאחר הפסח אכלנו אורז (שלא בושל אצלנו), ובטעות הוא חומם בצלחת של כלי פסח שלנו.
האם יש בעיה כלשהי עם הכלי? (מדובר בצלחת פורצלן רגילה) או שניתן להשתמש בו כרגיל בשנה הבאה בעז"ה?
תודה!
תשובה
שלום לך
זה בסדר גמור וכך נוהגים כל ישראל בשבת זו.
הקטניות אינם חמץ לשום דעה ולשום דעה אלא לא אוכלים אותם בפסח לפי המנהגים השונים אבל הם לא כלולים ב'מכירת חמץ' ואינם מטריפים כלים.
בימות הפסח עצמו לא מבשלים אותם בכלי פסח כיון שאם התערב בהם חמץ הרי שיצא שהוא בושל בפסח והטריף את הכלי (גם אלו שאוכלים קטניות בפסח זה בתנאי שבדקו אותם לפחות 3 פעמים לפני החג לוודא שלא התערבב בהם חמץ). בפסח עצמו חמץ לא בטל גם לא באלף.
בשבת זו, כמו בימים שלפני פסח, מותר לבשל/לחמם קטניות בכלי פסח כיון שגם אם יש בהם גרגר חמץ הרי שהוא בטל ברוב כדין חמץ שלא בפסח שבטל.
תזכו לשנים רבות נעימות וטובות
דוד לוי
098987548