שאל את הרב

ימות המשיח

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/04/15 20:42 כב בניסן התשעה

שאלה

שלום הרב. שבוע טוב. אני בן 16.

קראתי לא מזמן כל מיני דברים על ביאת המשיח וכו' ..

ביניהם המשפטים שכשבא בן דוד חסידים מתמעטין והתורה משתכחת מישראל, או שהדור יהיה או צדיקים גדולים או בדיוק ההפך. (אולי אני טועה, אשמח אם הרב יתקן.. אבל כמדומני שהרעיון במשפטים מובן).

השאלה שלי היא כזאת, אנחנו יודעים שהיה לה' "תאווה" להשכין לו דירה בתחתונים וזה תכלית העולם להגיע לימות המשיח ובנין ביהמ"ק. ולא מחשבין את הקץ כי אנחנו יכולים להקדימו ע"י תורה ומעשים טובים (נראליי). אז קצת סותר לי הדברים. לא עדיף ח"ו להשכיח את התורה כמו שכתוב למעלה כדי לקרב את הגאולה, או שאם נהיה או ממש צדיקים או ממש לא אז יותר קל שנהיה לא צדיקים כי זה ייקח פחות זמן ובכך אולי הגאולה תבוא יותר מהר.

הרב, אני לא כופר בעניין שלא צריך ללמוד תורה, ואני יודע שהרמב"ם כותב שאנחנו לא נדע מה יהיה, אבל אני רק רוצה ליישב את הדברים בראש למרות שהתשובה ידועה, שה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר ושהרמב"ם אומר שבזמן הגאולה עולם כמנהגו נוהג ונשב ונלמד תורה.

אשמח אם הרב יוכל ליישב לי את הסתירה.

בתודה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

השאלה שלך מלמדת אותנו שאנחנו צריכים לעשות הבחנה חדה בין מה שאנחנו מצווים לעשות, לבין המעט שאנו משערים על הדרך בה הקב"ה מנהיג את העולם.
אנחנו צריכים לעשות את הטוב והישר בעיני ד', לקיים מצוות, ולא לחשוב שיש לנו דרכים אחרות להביא את המשיח.
הקב"ה יעשה הטוב בעיניו. לנו אסור לנסות ו"להגשים את רצונו" של הקב"ה בדרך אחרת מזו שהוא ציווה אותנו. בשל כך, אסור לנו להחליט כי לטובת הבאת הגאולה טוב יהיה אם דווקא לא נשמור מצוות או לא נעשה את רצון ד', אלא שאנחנו נלך בדרך הישר, וכאמור - ד' יעשה הטוב בעיניו.

כל טוב, ויישר כוח על הבירור

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות