שאל את הרב

תפילה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 07/04/15 00:49 יח בניסן התשעה

שאלה

האם אני יכולה להתפלל היום בערב ערבית ואז למחרת זה פוטר אותי מתפילה?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

תפילת ערבית לנשים היא רשות.
לאשכנזים אישה חייבת להתפלל שחרית ומנחה.
לדעת הספרדים עדיף להתפלל שחרית - לקבל את היום בתפילה.
לפי דעות מסוימות אישה ספרדית שהתפלל ערבית - יצאה ידי חובתה ליום המחרת.
יש לכך מקום רק אם לא יתאפשר לך להתפלל שחרית למחרת.

ציטוט: "והואיל ותקנו חכמים זמנים קבועים לתפילה, על הנשים להתפלל את תפילתן האחת באחד מהזמנים שתקנו חכמים, בזמן של תפילת שחרית או בזמן של תפילת מנחה או בזמן של תפילת ערבית".

עייני בתשובה המפורטת:
http://www.yeshiva.org.il/midrash/3605

כתבות נוספות