שאלה
שלום כבוד הרב,
התחלתי ספירה של נקיים ביום שישי,
וביום ראשון ראיתי כתם חום/אדום
היום הוא נעלם כלא היה .
שאלתי היא :
האם לספור מיום שישי או להתחיל ספירה חדשה מהיום?
בברכה,
*
תשובה
שלום
לא פרטת אם נעלם הבגד, או נעלם הכתם. וכן אם הצבע היה ודאי אדמומי או ספק אדום ספק חום בהיר ללא אדמומיות.
אם את בטוחה שהיה צבע אדום או נוטה לאדום, והיה על בגד ובגודל גריס, והשתנה הצבע ללבן- אזי הוא טמא. וכן אם היה שטף וסת, או שהכתם היה בהרגשה, טמא.
אם היית בספק מה היה צבעו של הכתם אם נוטה לאדום או כלל לא (ולא היתה הרגשה ולא שטף וסת), והשתנה הצבע ללבן, הוא טהור.
אם את בטוחה שהכתם היה אדום או נוטה לאדום, אלא שאבד הבגד, טמא.
אם אינך בטוחה מה היה צבעו, ואבד הבגד, טהור.
כל טוב