שאל את הרב

חתונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 19/03/15 12:25 כח באדר התשעה

שאלה

שלום וברכה הרב

נשאלתי ע"י חבר שאל אך לא ידעתי את התשובה והבטחתי לברר, ולכן אני פונה לרב

החבר וחברתו בשעה טובה החליטו לההתחתן ולהקים בית נאמן בישראל.

והשאלה היא היתה תקופה בזמן החברות שהם לא שמרו נגיע וקימו גם יחסי אישות, הם התחזקו וקיבלו על עצמם לשמור נגיעה ולקיים את כל הלכות האישות.

השאלה היא האם הרב המקדש הוא העדים צריכים לדעת מזה בזמן חתימה על הכתובה? דבר זה עלול לגרום בושת פנים גדולה לזוג

האם הסכום שונה בכתובה בגלל בתולה או לא?

והאם בכתובות רשום האם האשה בתולה או לא?

אודה מאוד על תשובתך

תשובה

בס"ד
שלום רב,

חשוב שהחתן עצמו ידע שהיא לא בתולה. במקרה הזה החתן בוודאי יודע.
מלבד החתן אין שום צורך ואף לא רצוי שעוד מישהו ידע.

עיין תשובה מנומקת היטב בנושא הזה בדיוק.

http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=63541

כתבות נוספות