שאל את הרב

חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/03/15 19:25 כז באדר התשעה

שאלה

שלום!

אני אמא לתאומים וכעת נמצאת בחודשי הראשונים להריון השני שגם הוא ברוך ה׳ הריון תאומים.

הלילה האחרון חלמתי שבתוך הבטן שלי יש נחש והרגשתי את תנועותיו תוך ידיעה כלשהי שהוא אינו ארסי.

איכשהו אחרי הרבה זמן וביקור בבית חולים הנחש יצא מהבטן והיה בצבעים של סגול וירוק.

הנחש לא הניח לי גם אחרי שיצא, הוא הלך אחרי לכל מקום, הסתכל עליי כל הזמן ושתה מכוס המים שלי.

התעוררתי מהחלום בבהלה מרובה.

אשמח לדעת האם זה יכול לומר משהו על ההריון? על הילדים? הבטן? או בכלל?

תשובה

בס"ד
שלום רב,

התשובה ההלכתית היא: כתוב בסידורים נוסח של 'יהי רצון' (מקורו בגמרא) שאומרים בשעת ברכת כהנים כדרך להיטיב חלום. כך פועלים כאשר חלום מטריד אותנו.

מעבר לכך, אפשר להפליג בדמיון ולשער דברים כדלקמן: מה שאת מתארת מתאים לחוויה של לידה (הנחש יצא מהבטן...) וילד קטן (הלך אחרי - הסתכל עלי - שתה מהכוס)

אולי יש לילדים שלך בגדים בצבע סגול וירוק?

נראה שהחלום משקף דאגה שלך כיצד תסתדרי עם ארבע ילדים - שניים קצת יותר גדולים ועוד שני תינוקות. זה באמת אתגר לא קטן לגדל ארבע קטנים ביחד.

כדאי שתחשבי על הנושא (עם בעלך - ההורים שלכם) ותתחילי למצוא את הדרכים הנכונות לגדל בשמחה את כל ארבעת הזאטוטים.

מזל טוב בעזרת ד´!

כתבות נוספות