שאל את הרב

שירות לאומי כקומונרית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/03/15 21:36 כה באדר התשעה

שאלה

שלום! אני עכשיו בתהליך של חיפוש שירות, וכרגע אני חושבת שאני יהיה טובה כקומונרית.

התקבלתי כבר לבני עקיבא ובדקתי סניף.

ועכשיו שאני חושבת על זה אני הגעתי למסקנה שבלהיות קומונרית אני לוקחת סיכון גדול מידי, אשמח לשמוע האם מבחינה הלכתית ורעיונית כדאי ללכת על סיכון זה.

אפרט יותר... הסניף שבדקתי הוא סניף בנ"ע עם צוות מעורב ולכן עליי לעבוד גם עם הבנים. וראיתי כבר הרבה מקרים בהם הבנים בסניף (שלי) שהתאהבו בקומונרית.

חשוב לי לציין שאני באה מסניף דומה לסניף שבדקת. ובתור מדריכה וחניכה קרה לי שהתפתחו ידידויות עם בנים בגילי, אבל אלו היו עם פוטנציאל לקשר בעתיד. אך בקשר עם מדריכים בקמונה (שהוא חלק מהתפקיד) אין שום פונטיצאל..

הייתי שמחה גם לשמוע עצות איך אם אני הולכת על קומונה. שומרים על קשר של מדריך וקומונרית, ולא יותר. ומצד שני נהננים ועובדים טוב ונכון.

(סניף רק של בנות לא בא בחשבון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה!

א.תודה ששלחת את השאלה וזו שאלה חשובה מאין כמותה.

ב.כשהולכים לקומונה הנקודה הראשונית שבודקים היא בעצם הרצון לשרת את עם ישראל, לשרת את עם ישראל אפשר בהרבה דרכים אבל יש שירות שהוא משמעותי יותר בעיני וזה בחינוך. וחינוך בצורה שמצליחה להפוך את האדם מקצה לקצה בגיל שלך זה רק בקומונה.

יש בקומונה כח עצום של השפעה, של יכולת להוסיף טוב בעם ישראל, לחנך לקדושה ולטהרה.

ולכן המשימה הזו היא משימה לאומית חשובה מאין כמותה. זוהי שליחות שאין דומה לה בעיני בגיל הזה.

ג.כבכל שליחות יש מורכבויות בה.
אחת המורכבויות היא מה שהעלית כאן, הדרך להצליח לעמוד במורכבות הזו היא להציב לעצמך גבולות ברורים שאותם את יודעת לומר, ולהעמיד את עצמך מול הגבולות האלה כל הזמן.

הגבולות הם חשובים בכל מקום, זה לאו דווקא בקומונה, גם בכל שירות אחר יש צורך בהצבת גבולות.

כחלק מהטיפול בתוך הדברים האלה התנועה נותנת ליווי לך ולסניף שאחת המטרות שלו היא לעזור לך להתמודד עם קשיים כגון אלה.

אם נסכם אני חושב שאם את באה מתוך תחושת שליחות עצומה למען עם ישראל, והצבת גבולות בצורה ברורה ובמקרים שצריך להתמודד התייעצת עם המלווה שלך בעז"ה הכל יהיה בסדר ותצליחי לחנך דור נאמן ומסור לעמו תורתו וארצו.

אני מקוה שזה ענה ואשמח להמשיך לעזור במה שאוכל במייל שלי

elchananshmuel@gmail.com

כל טוב ברכה ושמחה
אלחנן
ראש מחלקת הדרכה בבני עקיבא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות