שאלה
לכבוד הרב שלום.
רציתי לדעת האם המשפט "ובברית שחתמת בבשרנו" שאומרים בברכת המזון מדבר על ברית המילה?
ואם כן מדוע נשים גם אומרות אותו. הרי גם בברכות השחר, נשים לא אומרות "שלא עשני אישה". אלא משנות ואומרות "שעשני כרצונו"
תודה רבה
תשובה
שלום
הכוונה היא לברית המילה, והנשים הן כסניף לגברים בזה וכלולות בחותם ברית הבשר של הבעל.
ברכת שלא עשני אשה אינן מברכות משום שהן נשים, ואין דמיון לזה.
כל טוב