שאלה
בס"ד
שלום כבוד הרב,
אני קשור עם רב, ת"ח מירושלים וכל פעם כשהוא מוציא לאור ספר, הוא שולח לי עותק במתנה חינם אין כסף.
בעבר הענקתי לאותו ת"ח ספרים רבים מאוד (ספרי קודש) במתנה.
האם יש עניין מיוחד דווקא לשלם על ספר כזה שאני מקבל מתנה מהרב או שדווקא זה עשוי להראות כעלבון לשלוח לו כסף עבור ספר אשר הוציא לאור ושמח להעניק לי במתנה?
תודה.
תשובה
שלום וברכה
זו שאלה עדינה מאוד שאין לה תשובה אחת נכונה.
ברם, נראה לי כי אותו רב חש מחויב אליך בשל העובדה שאתה עצמך נתת לו ספרים רבים - ועל כן יהיה נכון לא לשלוח לו דבר.
אם המציאות הייתה שונה הייתי מציע כן לשלוח תשלום.
כל טוב