שאלה
שלום,
הוזמנתי ליומיים של יומיים סדנאות נשים בחול המועד. בין הסדנאות יהיו סדנאות ציור ורישום, יצירה בחומרים, וכתיבה יוצרת. עקרונית, הסדנאות מכוונות להנאה מתהליך היצירה עצמו ולאו דווקא להפקת תוצר משמעותי.
האם זו נחשבת מלאכה אסורה או שמכיוון שזה להנאה בחג זה מותר?
תשובה
בס"ד
שלום רב,
סדנאות יצירה מותרות אך ורק לילדים, להנאתם.
כתיבה יכולה להיות מותרת אם היא נעשית ברישול ובלא הקפדה שיצא כתב מסודר וברור.
עייני דברים ברורים ומנומקים בספר של הרב אליעזר מלמד שליט"א
http://ph.yhb.org.il/12-11-14/
http://ph.yhb.org.il/12-11-13/