שאל את הרב

הסתרתי מבן זוגי שאבי לא יהודי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 22/02/15 23:33 ג באדר התשעה

שאלה

שלום רב,

אני נמצאת בזוגיות מדהימה כשנה וקצת שדרכה להתמסדות בע"ה.

לפני מספר ימים החלטתי לספר לבן זוגי שאבא שלי לא יהודי (מוסלמי) לאחר התלבטויות רבות.

עד כה לא סיפרתי מפני שלא חשבתי שיש צורך כי אני יהודיה לכל דבר ושומרת מסורת ומצוות.

לאחר שסיפרתי הוא לקח את זה מאוד קשה ולא הפסיק לשאול איך עד עכשיו הסתרתי? ועד מתי בדיוק התכוונתי למשוך את זה?

טוען שעיניין הדת לא מפריע לו כלל והעיקר שאני יהודיה כדת והלכה אך העובדה שהסתרתי ממנו דבר כזה פגעה בו מאוד ועכשיו הוא חושב שיש עוד דברים שאני מסתירה ולא אומרת.

הוא סיפר את זה גם להורים שלו ישר ומעבר לכך הלך לכמה רבנים להתייעצות וביקש ממני הפסקה.

אני מרגישה כאילו שזהו וזה סוף הקשר

אני עשיתי דבר נורא שלא סיפרתי? מה עושים במצב כזה?

אנא עזרתכם

תשובה

שלום וברכה

הדילמה מתי לגלות את הדברים המשמעותיים בקשרים שנוצרים היא דילמה גדולה מאוד.
נקודת המוצא החד משמעית היא שבסופו של דבר צריך לגלות את כל הדברים המשמעותיים. חובה זו נובעת משתי סיבות שאינן קשורות האחת בשניה. הראשונה בהן היא החובה של האדם "מדבר שקר תרחק", וחובה עליו לקיים את "מה ששנוי עליך לא תעשה לחברך", ובנישואים המתבססים על דברים שלא נחשפו ולא התגלו יש חשש גדול של מקח טעות, ושל דבר שכלל לא נוצר. מכל היוונים האלה ישנה חובה דתית ואמונית ומוסרית ואנושית לגלות את הדברים המהותיים. שניה בסיבות היא העובדה שפעמים רבות, כאשר הדבר שהוסתר נחשף ומתגלה, נוצר מצב קשה של חוסר אמון בשל עצם העובדה שדבר מה הוסתר בין בני הזוג, ואז נוצרת חשדנות גדולה. מניסיוני אני יודע כי זו אחת הסיבות המשמעויות לגירושין.
אולם, כאמור, הדילמה היא מתי לגלות ומתי לחשוף. בדרך כלל, בתחילת תהליך ההיכרות לובש כל אחד מסכות, ומציג בפני השני את הדברים היפים והמושלמים שבו. אולם, בשלב מסוים, לאחר כמה פגישות, מתחילים ב"ה לקלף את המסכות ואת חומות המגן, ונחשפים במכלול היותר רחב של האנושיות. אז מגלים בני הזוג כי כל אחד מהם אינו מושלם, ולכל אחד יש פגמים וחסרונות, והדבר מהווה חיבור חזק מאוד ביניהם.
קשה למדוד מתי המעבר הזה, אולם צריך להיזהר שלא להחמיץ את השעה. נראה מהסיפור שאת מספרת כי לפחות לפי דעתו של הבחור – השעה הוחמצה, ונוצר משבר אמון.
השאלה היא האם יש אפיק תקשורת עדיין ביניכם. אם יש – ספרי לו את האמת. ספרי לו את הפחד שלך מלאבד אותו, ספרי לו כי התכוונת לספר בכל מקרה ולא להסתיר את הדבר, ספרי לו על ההתלבטויות שלך האם לספר או לא, בקשי ממנו לתת בך אמון שאת לא מסתירה דבר ואכן אל תעשי זאת – את לא חייבת לוותר אלא יכולה לנסות להילחם על כך, ולהצית מחדש את האמון ביניכם. אולי הדבר יעלה יפה, ואולי יתחדש משהו עמוק ביניכם. והתפללי לטוב.

האם את יכולה ללכת בדרך זו ?
כל טוב

כתבות נוספות