שאל את הרב

חיבור חוט בחוט-תכלת-דחוף

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 21/02/15 20:41 ב באדר התשעה

שאלה

שלום כבוד הרב !

החלטתי לשים תכלת חצי חוט כדעת מו"ר הרב דוב ליאור שליט"א

אחרי שחיברתי חוט בחוט על ידי קשר קטן [לולאה כזאת]

התברר שיש בעיה, ראיתי באתר כסא רחמים "שמסתבר שזה לא קשר."

אז שאלתי באתר "ישיבה"

הרב עזריה אריאל ענה לי כך

"לשואל, שלום!

היתר הקשירה הוא לכתחילה במקום הצורך, או בדיעבד לאחר שחוט נקרע, אבל טוב יותר שהחוט יהיה מחובר על ידי טוייה ולא על ידי קשירה, עיין במגן אברהם סי' טו סק"א בסופו ובמחצית השקל שם, לגבי חוט שחציו תכלת וחציו לבן.

לשאלתך, מסתבר שקשר לולאה אינו מספיק. עיין במשנה ברורה סי' יב סק"ז, שכתב שכדי שחיבור חוטים על ידי קשר ייחשב כחוט אחד עליו להיות "קשר של קיימא", ומושג זה משמעו קשר שמיועד להישאר כך לתמיד (השווה משנ"ב סי' כג סק"ד ושו"ע או"ח סי' שיז ס"א). לולאה איננה נחשבת "קשר" (סי' שיז ס"ה)."

*****************

לפני שקיבלתי את התשובה מהאתר.. התקשרתי לרב דוב ליאור

ולפי מה ששמעתי הרב אמר לי "לא משנה איך העיקר שיהיה מחובר"

אז אני כבר לא יודע מה לעשות ואם מה שקשרתי בדיעבד אפשר ללבוש ?..???

תשובה

שלום

יש לשים חוט שלם כשיטת הראב"ד, כדעת רוב הראשונים, וכגר"א שהוא בתראי והלכה כמותו

כל טוב

כתבות נוספות