שאלה
שלום רב,
אני אחות במחלקת פגים, אחרי תקופת הכשרה התחלתי לעבוד גם שבתות, בכדי להגיע לעבודה אני צריכה לנסוע כברת דרך.
(נרשמתי להסעות למרות שלא ניתנה לי הבטחה שהנהג יהיה גוי).
אני עובדת שישי לילה כלומר שלאחר מכן אני צריכה לנסוע חזרה לביתי.
(אני לא יכולה לבקש לעבוד רק שבת ערב, זה לא עובד אצלינו ככה.)
אני צריכה לעבוד מספר שבתות ברציפות עכשיו. וזה אומר שאנחנו לא יכולים להתארח אצל המשפחה, כי אין הסעות מהישובים שהם גרים בהם.
זה מאוד מעיק על בעלי (וגם עלי). והם לא יכולים להתארח אצלינו בשבת כי ביתנו קטן מאוד.
שאלתי היא אם ישנה אפשרות שאני אנהג?
כך אני לא מטריחה אף אחד אחד נוסף בחילול שבת וגם אני לא מצערת את בעלי.
אשמח לתשובה מפורטת.
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
אפשר לתאם עם נהג גוי שיקח אותך אחרי המשמרת להיכן שאת רוצה. (יש שאלה של עלויות). אלא שעדיף במקרה כזה לא לטלטל דברים שאינם נדרשים לשבת.
שבת שלום
בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ